کمک کدهای ویژوال استودیو به Chromebookها و Raspberry Piها

پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ تعداد بازدید 3323

پروژه ساخت مجموعه‌های ویرایشگر متن‌باز مایکروسافت برای سیستم‌عامل لینوکس و کروم بر روی سخت‌افزار ARM آغاز شد.

کمک کدهای ویژوال استودیو به Chromebookها و Raspberry Piها

مجموعه پروژه‌های ساخت و هدایت کدهای توسعه‌دهنده ویژوال استودیو به‌عنوانویرایشگر سورس‌کد بسیار سبک‌وزن مایکروسافت و قابل‌دسترس برای Chromebookها (لپ‌تاپ‌های کوچک)، برد Raspberry Pi (رایانه‌های تک‌کاره) و دستگاه‌های دیگر 32 بیتی یا 64 بیتی پردازنده‌های ARM توسط Jay Rodgers آغازشده است.

سیستم‌عامل لینوکس و کروم و همچنین فرمت‌های بسته DEB (پسوند فایل کامپایل شده برای Debian یکی از محبوب‌ترین توزیع‌کننده لینوکسی) و RPM (پسوند فایل کامپایل شده برای توزیع‌کننده Red Hat) از پلت فرم‌های نادر از قبل تعیین‌شده برایساخت خودکار کدهای ویژوال استودیو حمایت می‌کنند؛ که در غیر این صورت ممکن است آن‌ها را دریافت و پشتیبانی نکنند. بدیهی است که توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا با تمرکز بر روی دستگاه‌های ARM و مخصوصاً رایانه‌های تک‌کاره از این امر بهره‌برداری کرده و رابط‌های کمکی مفید را به‌طور مستقیم برای ویرایشگرها، در مقابل دستگاه‌های برنامه‌نویسی پیدا خواهند کرد.


Rodgers گفت: "قاعده کلی این است که کد ویژوال استودیو باید با ساختار درستی گسترش یابد، مگر اینکه برنامه‌ها با استفاده از قطعات بومی توسعه‌یافته و با آن دسته از اجزا بومی ARM را پشتیبانی نکنند، آن‌ها باید مانند دیگر جاها فقط کار کنند." این توسعه قابلیت پشتیبانی، تغییر و اشکالات زدایی به‌وسیله زبان و الگوی تولیدی را دارد.

Rodgers اعلام کرد: در اصل، این پروژه در اواخر سال گذشته منتشرشده بود، اما از زمان بازنویسی تا فرآیند ساخت حساسیت کمتری نسبت به تغییرات از سمت مایکروسافت گزارش شد. او همچنین از اضافه شدن بسته‌هایی برای اولین بار به پردازنده‌های ARM64/ARMv8 خبر داد. این پروژه در زمان تدوین، با استفاده از یک زنجیره‌ی ابزار، برای ساخت و کامپایل سامانه‌های استاندارد x86 به‌عنوان هدف ARM و به جهت ارائه سرعت بیشتر متمرکزشده است.

حمایت از قابلیت‌هایی مثل وظایف در حال اجرا و کنترل نسخه کدهای ویژوال استودیو، برای توسعه در JavaScript / TypeScript، و Node.js پشتیبانی می‌شود. توسعه زبان‌های دیگر توسط C#، Python و Go پشتیبانی می‌شود. هدف مایکروسافت پشت سر گذاشتن کد ویژوال استودیو با فعال کردن یک‌زبان برنامه‌نویسی سریع با ویژگی اشکال‌زدایی و ساخت چرخه کار مناسب بود، درحالی‌که گردش کار با IDEها (محیط توسعه یکپارچه) و ویژگی‌های بیشتر، پیچیده‌تر شده و به تعویق افتاد. راجرز گفت: کد ویژوال استودیو برای او یک رابط کاربرپسند و اغواکننده بوده و استفاده و نزدیک شدن کاربران جدید را نیز آسان کرده بود.

 

منبع: 

 اینفو وورد